kecárna:dolanky.svet-stranek.cz
kecárna
pište bojovníci
21. prosince 2011 v 17:34
Jírka
Kamarádi,přátelé a spolubojovníci.přeji vám veselé Vánoce splnění všech vašich snů a vše nej v novém roce 2012.
21. prosince 2011 v 14:59
ladyk
A choďte taky trochu na facebook-je to tam uplně mrtví

21. prosince 2011 v 14:57
ladyk
Taky přeji krásné prožití vánočních svátku a snad i přes tu očekávanou krizi nádherný rok 2012

21. prosince 2011 v 08:35
elva
VŠEM DOLÁNKÁŘUM PŘEJI SPLNĚNÍ VŠECH JEJICH PŘANÍ , PEVNÉHO ZDRAVÍ A TO I JEJICH RODINÁM V NOVÉM ROCE.
Pokud si budeme Dolánky pamatovat tak jak za nás vypadaly ,tak takové zůstanou.
Dolánkář Josef Doškář čvo 646,642,623 Dolánky19.3.1979 až26.9.1980
20. prosince 2011 v 22:23
ladyk
20. prosince 2011 v 16:31
Martin Hedvik
Je smutné pokoukání na osud této hlásky.Když to tak vidím,říkám si že jsem tam snad ani rok a půl života nezanechal žédnou stopu-jen rujina bez známek osudů lidí.

16. prosince 2011 v 07:11
Martin Hedvik
Dobré ráno všem!

15. prosince 2011 v 10:59
Martin Hedvik
Dotaz na Karla-služba na letišti,nebo některé středisko?
13. prosince 2011 v 16:36
Ruda
Ahoj Karol, jestli se nepletu, tak jsi asi zatím služebně nejstarší náštěvník těchto stránek :-) vítej spolubojovníku

11. prosince 2011 v 21:34
Karol
Ahoj chlapci, sluzil som na VU 4453 od 4/77.
10. prosince 2011 v 16:29
Martin Hedvik
Tak co je nového ve světě RVS Dolánky?

5. prosince 2011 v 20:20
Martin Hedvik
Koukám že celé mé psaní se nevešlo,tak to dokončím-opušťáky vcelku dobré Poprad jednou a pak jako máza a suprák jak se komu chtělo.Jako vzorný voják a foto před bojovou zástavou to bylo fajn.Já se jen divím že jsem toto zmáknul,když jsem byl dostkrát na hraně průseru,když to tak hezky řeknu-to štěstíčko holt musí být §! Fotit se na RVS nemohlo a já byl odhalen s foťákem,to byl ale mazec.Proto nemám žádnou fotku.Za mládí jsem byl velmi náruž.fotograf doma s velmi dobrou fotokomorou.Možná že nějakou fotku má kolega Vašek Šeffl,ale nemám na něj kontakt.Zatím zdar a zas příště!
5. prosince 2011 v 19:40
elva
Zdar
Museli jsme být na stejne výcvikové rotě v Popradu,protože velitele roty jsme měli por.Hudáka.Nadával mě ,že jsem ze sidliště a nevjem kuriť.To když se mu muselo topit v kanclu a já měl službu.Na R-140 nas učil mjr.Širaň.,měl taky na starost ustředno tlf. v kasárnách v Popradě.
Po příjezdu na RVS jsme sesedli z /vejdy/ a první otázkou mazáka/jmenoval se Pelc/ bylo
:Kdo je z Prahy:.On byl totiž z Prahy .Strašně litoval,že jsme pražáci,protože měl spadeno na nepražáky,aby jim vrátil to co musel zkusit jako bažant.Vellitel se jmenoval Matějka a byl to opravář televizí/v civilu/.Byl rozumný celkem.Pak další jménem Milota/v civilu elektrikář VN/Zprcáni za špinavé kanady a bordel co jsme udělali na chodbě/pomyslný/.Další člen přezdívaný Ačko.Přezdívka vznikla z toho ,že v průkazu z Popradu na obsluhu a opravu R-140 měl A.Já měl pouze B protože jsem neznal při zkoušce anodové proudy PA stupně.
Ten byl klidný,ale tvrdý.Pak kuchař přezdívaný Flaksa,jmeno si už nepamatuji.Při našem příjezdu bylo osazanstvo RVS větší o mazáky z roty z letiště,protože tam obkládali koupelnu.Po tomto uvodu nám bylo určeno místo na spání /přiděkené regály/samozřejmě bidla. K večeru se osazenstvo rozhodlo,že je potřeba dodržovat pitný í režim a tak jsem byl vylosován .A tak z plnou polní kuželek jsem musel vyrazit do Libořic.V okamžiku kdy jsem se s plnou polní vyvalil ze dveří tak na silnici před branou přijel GAZ.
Pokračování 1 dne na RVS příště.
Pivu zdar
5. prosince 2011 v 18:38
Martin Hedvik
Konečně mám čas napsat pár řádek,já jsem nastupoval rovnou do PŠ Poprad a to na půl roku a to v r.1981-jaro. Celkem dobré,specializace na dálnopis a R 118 /mechanik/.Jako kantory lampasáky si pamatuji asi: mjr.Králík,pplk.Kurča a pak apsíci a ty si již nepamatuji.Jako velitele roty - npor.Hudák,na něj mám dobrou vzpomínku,noční střelby a komu to moc nešlo z polohy v leže na zemi reval,,s t r e l a j, s t r e l a j,, a kanadou mu šlapal na záda a reval to svoje!Po ukončení specialisty 3.Třídy odjezd spec.vlakem do Prahy a odsud rozdělení na různé útvary dále,plná polní a samopal na krku,moc fajn cesta.Byl jsem přidělen na letiště Žatec.Po strastiplné cestě o kádéčkách docela tvrdý dopad na zem!!! Tam to bylo poklo,naštěstí jen jednu noc a ráno přesun PV3S a to část na Homole a Dolánky.Nikdo z nás netušil kam jdem a co to vlastně RVS je?První dny to oproti rotě bylo moc fajn,ale mazáci se nezapřeli.Byl jsem na práci připraven a to se vyplatilo,obsluha RDS mi šla výborně,tak jsem se zapsal dobře a časem R 137 byla má.Najhorší pakec nám dělal kuchař Julius Fulep/Slov-Hungar/asi??Byl vyučencem Staňkovic.Opravdu do oka jsme si nepadli,ale vaření mi šlo,tak pořád v kuchyni ve volnu.S odstupem času si říkám že to bylo pro mé další zlepšení ve vaření dobré.Došlo jednou po rozepři i z jeho strany k tasení nožíku a šermování před nosem,měl to ještě víc zkusit a seřezal bych ho jak psa,ale asi odchod z RVS-tak jsem to rozdýchal a byl klid.R-109 jsem používal při cvičení venku na bunkru a musela se stavět anténa,na malou to nešlo a baterky nic moc,pořád na nabíječce. Byla to taková zábava na zkrácení dlouhé chvíle.Musím se přiznat že se mi až teď vybavuje zpoustu označení dle popisu kolegy,jinak bych asi na ně nepřišel v myšlenkách.Na RVS jsem se dostal vlastně koncem léta a čekala N á s půlročáky tuhá zima. Pak přišlo jaro a nastal vysněný mazácký život, jo-jo jak bylo krásně-dlouhý spánek,pivínko,kořalička a vlastní koníčky v rámci možností střediska.Z Popradu jsem se na opušť
3. prosince 2011 v 09:41
elva
Omlouvám se za technickou nepřesnost.Stanice jsou R-109 a ne R-105.
Mějte se
2. prosince 2011 v 19:46
elva
Zdař
Po příjezdu z Popradu zpět na letiště jsme ztrávili tři dny na spodní rotě.Ta stavěla služby přijímačů na VS.Takže rota pípáků.Měli tam borce co bral150 znaků za minutu.Ten se stal pak velitelem směny.Byl to slovák a jmenoval se Stano Kanala.Byli jsme přiděleni na cimry.Na jedné byl nasluhovač/nasluhoval 1 rok sabinova/.Ten byl v pohodě.Jenom lažel na kavalci .Zato mazáci to byla jiná.Po večerních rajonech a tudíž po uklidu jeden buzerant na cimře začel dělat střapec na čepici a muselo se po večerce znovu uklízet.Zajimavé take bylo vyprávění pohádek na dobrou noc.Suprák z Prahy si zase vymyslel cestu domu a tak se dělalo metro.Ovšem nejzajímavější bylo zhasínání /bolševika/ pantoflem.To se házelo pantoflem na modré světlo,které svítilo celou noc na cimře.Házelo se tak dlouho dokud mazák neřekl,že je zhasnuto.Tolik ke třem dnům na rotě na letišti.Podotýkám,že nahánění vln smetákem na radio bylo běžné.Ukolem také bylo z oběda nosit suprákům chleba.Takže jsme byli rádi ,když jsme odjeli na RVS.O tom zas příště.
.Při poplachu jsme drželi spojení po R-105.Aby jsme se domluvili z VS tak jak známo u těchto stanic/dobře vidim,špatně slyším/mmuseli jsme natáhnout šikmou anténu /paprsek/. V Libořicích nam na spojení navazovala divize dělostřelců,ale protože byli pod kopcem,tak nás neslyšeli.To nás jednou naštvalo a tak protože se frekvence R-140 kryla s frekvencí sítě , která šla po těch R-105 tak jsme R-140 přeladili na kmitočet sítě R-105.Opřeli jsme tam 1KW.Přes tři měsíce se nás ptali,co jsme měli za anténu,že jsme tak dobře byli slišet.Prostě jsme tu síť zahlišili.Také jednou za učasti lamp se zkoušela v této síti použít R-128 /za typ stanice neručím/ měla tu výhodu že po nastavení kmitočtu se ladila sama.Nebyl uspěch,spojení se nepodařilo a tak zůstalo u těch R-105.
Zdar všem
2. prosince 2011 v 18:58
ladyk
Setkat se budeme muset.Mně moc psát nebaví ale rád čtu vaše komentáře.Na některé věci jsem dávno zapomněl.Taky jste při poplachu vysílali na Svitavě z kamrlíku v bunkru ??

1. prosince 2011 v 11:31
elva
Zdar
Já jsem narukoval v řijnu.Vlakem do Žatce a vejdou na letiště.Když jsme řekli,že jdeme na 4453 tak nás litovali ,jaká je tam mazácká vojna.Po ostřihání a osprchování následovalo na PVSce rozdělování.Když se zeptali na názor co bych dělal,zda pípaka nebo mechanika ,tak jsem řekl že mechanika.Pípání mě nikdy nešlo.Tři dny jsme ztráv ili na utvaru a potom za doprovodu mazáka odjezd do Popradu.Příjezd,první rozcvička,atd.Bohužel to bylo na zimu,takže taková ztráž v -25 stupních byla"nadhera".Protože jsem pochodoval nepatřičně,tak když byla přísaha,tak jsem měl směnu v kuchyni.Další příště.Kdy plánujete navštěvu RVS? Mohli by jsme se tam sejít.
30. listopadu 2011 v 20:18
Martin Hedvik
Z roty se také vozilo čisté povlečení a pár košil,prádlo nestečilo tak se pralo. Problém s trfačkou byl hlavně za bouřek,PHM do agr.centr. fungovalo stejně jako za Vás.Když došlo na ten krásný METR - zobáci museli občas něco sezobnout,vše ale s rozumem.V létě jsme chodívali do Libořic a na schodech ke kostelu se popíjelo pivečko / Žatecký Lučan /.Již si nepamatuji jaká byla krycí adresa na poštu pro nás vojáky RVS.Chodívali jsme na pivo i do Železné.Na postel jsem si nechal ušít polštářek,aby se lépe spalo. Stejnak víc jsem toho naspal na bunkru jako doz.mech. a pak v R 137.Mám rád absolutní klídek a tam to bylo OK.Jinak jsem byl čundrák tělem a duší,spaní venku mi i v dnešním věku neva,stan to je pohodička a u moře i pod širákem pohodička,rád cestuji a Chorvatsko jeden čas pomalu druhý domov.Na Dolánkách to bylo fajn,netušil jsem že i vojna má své pohodové místečko.V Popradu jsem to nesl dost těžko,ale vše se v dobré obrátilo.Již jsem to psal že jsem spojařinu nechtěl na vojně dělat,řidič nelze,máte vzdělání v elektro tak hurá na TO!Ani rok odkladu od základní voj.služby mojí osobu neuchránil.Byl jsem se na RVS po vojně dvakrát na kukuč a zděsil mě stav areálu,naposled před rokem a těším se na opětovnou návštěvu v brzské době. Zatím vše !

30. listopadu 2011 v 18:09
elva
Zdravím
Za nás se agregát startoval jenom aby se protočil in natura.Papírově šel vždy hodinu/uspora nafty pro potřeby osazenstva.To samé se dělalo na centrály ,aby byl benzín ,pro potřeby osazenstva.PHmák nato vždy odpisoval PHM.Z trafačkou jsme neměli potíže žádné.Voda do bunkru nikdy nepronikla,podle koaxialu od antén nás jednou napadli jenom mravenci.Druhý pomocník/mlaďoch/ spal na sále na zemi u R-140 v pravo od vchodu.Dozorčí pak na regále v mistnosti u sálu,kde byla přívodní kabelová hlava linek na RVS.Mělli jsme stejnou postel .U prostřed v pravo dole na proti dveřím.Pračku jsme neměli.Prádlo jezdil měnit výkonný praporčík jednou za 14 dnů.V zimě jsme měli zapnuté pouze akumulačky na PVS.Při odchodu do civilu jsme nedělali žádné srandičky.Něco jiného bylo slavení metru 150,100,50,10 dnů do civilu.To se mladí u uklízeli.Vyklepávání peří opravdu asi jen ustně.Možná že vypadávání DEONU bylo způsobeno výměnou vysilaček za jiné,které mají vyšší spotřebu proudu.