Svet-Stranek.cz
RVS Dolánky

kecárna:dolanky.svet-stranek.cz

kecárna

pište bojovníci
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
30. listopadu 2011 v 16:45
Martin Hedvik
Vzpomínám si jak můj spolubojovník Vašek Šeffl z Podmokel udělal v případě poruchy sítě 220/380 V automatické startování diesel agregátu co byl dole v bunkru,pár kabelů od stykače a sám startoval,to byla pohoda.Stejně se pak muselo přejít na centrály venku,agroš se přehřál a hotovo.Za bouřek šel často,pak jsem musel také občas dojít do trafačky nahodit DEON,který vypadl.Za deštivých dní to se zatopením bunkru šlo dost rychle,kanály na kabely a z nich se voda rozlévala po podlaze a jednou dosáhla až na stanice,které stáli na podstavcích.Často jsem jako mladý spal na hromadě kousavých dek u R140 na zemi,myšák se mi pustil do okousávání vlasů.Voda také jednou přerušila spánek v bunkru při čekání na tel.od SOD.Na baráčku jsem měl své lůžko uprostřed dole naproti dveřím.Při sušení kanad se mi je podařilo rozdoutnat větrákem od akumulaček,černý hustý dým a nebylo v čem chodit.Nejpohodlnější obuv-černé sálovky.Každou sobotu se v pračce pralo prádlo.V zimě se občas topilo v kamnech na umývárce.Když jsme odcházeli do céčka,tak se dělala malá lumpárnička-odpojil jsem jim bojler na teplou vodu,do stanic/bloků/se naházela papírová kolečka atd.Tak se loučili bývalí Dolánkáři!Na co nerad vzpomínám tak povyšování do mazáckého stavu,velmi bolestivé a pro určité lidi/Š í l e n c e/možnost zchladit si žáhu na tom,koho nesnášel!O tom asi jen ústně!!!!! Ahojky a zas až za chvilku!
28. listopadu 2011 v 18:32
elva
Zdar
K magičům.Jako mladý jsme museli očítat stopy do mikráku vždy ,když mazáci natáčeli pisničky z muzikladenu na ARD.Hlášení chodila po frekvenci asi 1,52 Mhz,což lampasáci mohli ještě chytat na radiu na SV.Za nás tam byly 3 R-102,R-830 a 3 R-118 a 3 R-140,tedy na sále.Z vodou jme také měli potíže.Když praskla nádrž ve vodárně,tak jsme dva dny tahali na kolečku vodu v takovém gumovém vaku.Potom nám na RVS dali lajtnu ze ZILu a každých 14 dní ji cisternou doplňovali.Trvalo to asi 6 neděl.Horší bylo,když shořel přívodni kabel od trafačky na křižovatce do RVS.Musel se vyměnit.Na výkopu se vystřídala celá rota.Původní kabel byl zaveden do bunkru od jeho základů.Ten co jsme kopali byl zaveden stropem.Možná ,že proto potom do bunkru začalo za čas zatékat.Překvapuje mne,že na RVS byla lokace dvou subjektů.R-102 byla prevít.Docházelo tam k průniku VF napětí do linky.No dvě GU-81 byly zapojené v pus-pullu a to byla docela síla.Je fakt,že v zimě dozorčí spojení hlásil asi tak 1,5hodiny před relací,že bude.Nejlepší byl mjr.Závora řečený ˇSraňky.S ním se dalo ještě mluvit.Také jsme měli problém z AUTkou,měla slabé baterie a novou nam nechtěli dát.To samé bylo se zástrčkama na 3fáz nna připojení stanic.Pokračování vzpomínek zase příště čus.
28. listopadu 2011 v 01:54
Martin Hedvik
R 137 byla v provozu tak jednou za měsíc na kontrolní spojení,v zimě se muselo dost dlouho topit-jinak jsem musel opravovat zničené odpry u obří elektronky vysílačky.Mráz stanici vadil a to dost.
27. listopadu 2011 v 20:01
ladyk
Ahoj,za mně patřili mobilní stanice pod Větrušice a bunkr pod letiště.Ale stejně jsme mi Větrušický makali i v bunkru a na věži
27. listopadu 2011 v 14:32
Martin Hedvik
Klobouk dolů,čísla rad.sítí si již nepamatuji,R 137 na spojení s Prahou jsem měl vzádu u plotu v okopu u odpadních jam,již jen jednu.R 102 fungovala jen jedna a dostal jsem jednou od propojovacích kolíku strašnou pecku,vypálené dvě díry do prstu na ruce a měsíc se to hojilo.Stopa na poplachy byla ve stejném složení na B-42 spínaná AVR.hod.Při poruše jsme to museli počítat v časech ústně do mikofonu.Jiné stopy jsme tam nenandavaly vše osobně,docela peklo-na toto byl kladen velký nárok na přesnost času dodržení relace.Záložní MGF byl na baráku a přehrával zahraniční hudbu pro nás mazáky.Za nás se strážní obchůzky konaly každou noc.Většinou přeladit stanice jsem zvládal sám,některým to moc nešlo a SOD se na OK práci zaměřoval akurátně.Nejhorší vzpomínky mám na to,když vyhořel motor na čerpačce a RVS bez pitné vody,krušné chvíle a vodu jsme vozili na kolečku ve vaku z Libořic od pumpy,ten kopec se nahoru nezdá?Nový jsem montoval až mi ho letiště za několik dní přivezlo sám a oslava byla mohutná na uhašení žízně. Tak zatím Všem zdárek!
27. listopadu 2011 v 13:35
elva
Za nás jsme mladé posílali na obchuzku jenom když byl poplach a čekalo se lampasáctvo.Je fakt,že tlačítka většinou nefungovala.Plot byl taky za nás pofiderní.Když jsme vařili na plotě háky na přidělání vlnitého plechu tak od svářečky jsem měl zanět spojivek jak fík.Tradovalo se heslo pro kontrolu stráže Praha a odezva byla pažba.Jámy jsme kopali z PHmakem ma odvodnění okopů stanic.Pak tam do nich padlo docela dost štěrku.Za nás oba okopy byly osazeny stanicemi R-137. Pokud si pamatuji tak to byla síť číslo 6504 a 6507.Průserová síť byla 6053 ktera byla naše nadřízená stanice v Praze. Ta šla po R-140 co byla na sále.. Další síť byla meterologická,tam šli data o počasí na letiště.Za mě to byla R-102 která se každé tři dny přehřívala a musela se převádět na záložní R-102.Měli jste také za vaší éry vyhlašování stop bílé,červené,zelené a modré?
Měli jsme na to na sále dva B-42 magiče a po R-830 jsme každou celou hodinu vysílali počítání podle toho jaká byla stopa aktivní. Pro klid ,přelet,ZBP a PBP.Bylo to pro lampasáky sloužící na letišti.Když byla PBP tak jsme měli limit 10 minut na naladění všech sítí na sále ve třech lidech ,dozorčí jeho pomocník a zesílení.Další vzpominky zase jindy .Mějte se .
27. listopadu 2011 v 12:36
Martin Hedvik
Hezkou neděli všem spolubojovníkům,já ovšem pracovní.
25. listopadu 2011 v 19:29
Martin Hedvik
Na ty ovce si vzpomínám,bylo jich tam hezké stádo apáslo se pod antánama,všude bobky a tak se musela občas uklízet i silnice v RVS.Dostal se na ně nějaký mor a ve velkém hynula ovce za ovcí,lampoši nařídili zakopávat je u odpadní jámy vzádu,no bylo to peklo.Na odpad jsem také musel kopat novou jámu a to dost velkou a hlubokou.Často jsem opravoval zvonková tlačítka na obchůzkové strážní trase a v noci jako dozorčí mechanik sledoval mladé jak šlapou a zvoní,občas kontrola výkonu strážní služby přez smluvené heslo.Náboje do sapíku úpně vyleštěné do běla každodenním páskováním.Já jsem hlavně zajišťoval též zásobování z obchodu a masny v Žatci.Nachodil jsem stovky km do Libořic a dalších dvou krámků v okolí.V libořicích byl v obchodě nějaký Fr.Štrouf starší prodavač,dobře se s ním jednalo,ráno mi načal 2-3 pivka a bylo fajn.Mimo služby jsem chodil každý den.Jednou jsem také rozebral stojan u PHM a opravil zarezlá čerpadla na naftu a benzín.Byl jsem jako jediný z Dolánek zaškolen na radiovůz vzádu v okopu R137 /snad to označení sedí/ a většinou jsem tam i přez celé léto spal na lůžku na zemi,klídek a poslouchal stanice na přijímači.To byla taková pojistka že při průseru jsem byl nenahraditelný na obsluhu.Nastal také po deštích problém se spojením TLF linek na Homole a jinam,vše jsme museli řešit dost obtížně,pro válku by to nemohlo fungovat vše zfušované azastaralé,zdevastované. Jednou jsem se odhodlal vylézt na nejvyšší anténu na RVS,zvládl jsem to - nádherný rozhled a pak to za čas řachlo dolů,díky přerezlým kotevním lanům.Chodili jsme se v létě koupat do rybníků směrem na Podbořany.V období zavádění chmele a česání i dámské návštěvy studentek měly své kouzlo na Dolánkách.Rád jsem též prolézal bunkry 2 .sv.války.Jo-kde ty časy jsou!
25. listopadu 2011 v 18:00
elva
Za nás jsme měli TV anténu "matraci" dnes označení TVA 21-60 antény.Poviností 2pomocníka dozorčího bylo anténu otočit ,aby nebyl zjištěn na televizi příjem ARD,PL,NDR.Za nás se nepodařilo gumám zjistit příjem zahraničních programů.Ale jednou jsme měli na mále,když Basák přijel večer na RVS a byl tam až do rána.Naštěstí jsme anténu včas otočili.Voda v nádrži byla za mé služby jenom ta co tam napršela.Nevím zda původně byla nádrž určena pro hašeni,nebo chlazení protiradiačniho filtru vzduchu pro bunkr,ktarý byl umístěn na vodárce,z které se posléze stal sklad ruzného materialu.Je dobře že lampasákům došlo,že malířská hlinka není dobrá na silnici. Aspoň jste to nemuseli často natírat.Kočky jsme měli dvě,mouratou a tříbarevnou.Naši mazáci měli fenku,která se jmenovala Betyna.V létě nám na RVS přivezli stádo ovcí,aby se nemusela sekat tráva.Jenže pes a ovce nejdou dohromady a Betyna ty ovce honila.Jedna ovce si strhla bok o kotvu stožáru a musela být utracena.Na rotě se lampasáci nacpali skopovím a my jsme museli našeho psa bohužel zastřelit.To je jedna zmála smutných vzpomínek z RVS.
25. listopadu 2011 v 15:39
Martin Hedvik
Tato fotka je opravdu povedená,škoda že jich není na další prostor kolem více.Za nás při bouřce došlo k pádu části anténího zařízení,lana ukotvujcí stožáry přerezla a bouřka dokanala své.Při bouřkách to v bunkru jen praskalo od blesků.Docela to bylo hrůzostrašné
25. listopadu 2011 v 15:01
Martin Hedvik
Zdravím spolubojovníky,za mé služby na RVS v délce roku a půl nátěr silnic v areálu Dolánek byl již rychleschnocím emajlem v provedení maskáčů několika barev od vjezdu k bunkru a nádrži,a skladu PHM.Jen hřiště na nohec bylo černé.Nádrž jsme vodou niky za nás neplnily,jen myši do ní padali.Chovali jsme tam kočky a měl jsem mazlíka kocoura Tondu.Okolo domku se pěstovala zelenina a okrasné dřeviny.Když pršelo tak jsme museli hlídkovat na verandě a stát na židly,aby bylo vidět na příjezd.Na špačkárně jsem kolikrát omrznul a tak ztuhl že jsem nemohl slézt dolů,drsná mazácká vojna ten půlrok,ale pak ráj na zemi.Na PVS jsme museli drhnot sklíčky do běla podlahu/parkety/a pak napouštět voskem červené barvy a leštit.To před vánocemi.Silvestry oba na Dolánkách a vánoce doma na dovče.V bunkru bylo tak čisto a uklizeno že i z podlahy se dalo jíst.Vše jsme poctivě udržovali v supr stavu.U plotu jsme chytali zajíce a pokli na česneku.Zřídili jsme na telku anténu a chytali zakázané programy z ciziny a při kontrole nám zapečetil Basák ladící prvky,ale obešli jsme to naším tech.umem.Mnoho dalších vzpomínek se dá popsat příště.
24. listopadu 2011 v 19:16
elva
Obdivuju toho šílence co vylezl tak vysoko.Já vylezl jen do poloviny výšky unipolu a tak jsem se klepal,že jsem skoro neslezl dolu.Zato byl pěkný výhled do kraje.
24. listopadu 2011 v 00:11
Ruda
Ahoj válečníci, jsem rád, že je nás zase o jednoho víc :-))) Jinak pokud jde o tu úvodní "leteckou" fotku :-) Je to focený z "bambusu". Ten oblouk v pravém dolním rohu není kaz na fotce, ale zkruž co byla mezi drátama :-) Já měl zrovna dovolenou, když se to fotilo
22. listopadu 2011 v 22:26
ladyk
Foto je z roku 94 a za mně tam věž ještě byla a to byl rok 89/90.Pakárnu z natíráním jsem ale nezažil Gumy byli docela v pohodě
22. listopadu 2011 v 19:18
elva
Zdar
Mám otázku z jakého roku je uvodní letecká fotografie?Věž už na ní není.Když jsem zaspal příjezd GAZu,probudilo mě až bouchání na vrata,Tak jsem se v noci nezastavil při uklidu sálu a souvisejících místností.Vše muselo být vydrhnuto a napastováno.Stanice taky.Naštěstí tenkrát přijel zbrojiř utvaru mjr.Slepička celkem neškodná guma.Když se dělal přechod techniky tak jsme muselli podle něho rovnat kolečko na voji u central na bunkru s přesnosti 4 stupně.Ovšem největší pakárna byla natírat silnici malířskou hlinkou do maskáčova.Když jsme to udělali ,tak začalo pršet a museli jsme znovu natírat.Naštěstí natírání pnaumatik u zaparkovaných aut černým kremem na boty a následné leštění dělal mladý PHMák ,byl to slovák a j menoval se Vojtela.Bylo to pár ZILu,ZISů a v okopech dvě R-134 na ZILech nahradou za dvě R-140 co sem předával do Bechyně.Docela dnes veselé vzpomínky.
22. listopadu 2011 v 13:04
Jírka
Ahoj no naše číslo stálo na bungru na lavičce a pokud jelo auto tak jsme museli ihned naběhnout hlásit,že jede auto. Ta zima tam byla neskutečnááááá .Dlouho jsem se tu neukázal pořád někde lítám,ale po novém roce by to mělo být už ok,tak by jsme mohly naplánovat konečně ten sraz na RVS.
21. listopadu 2011 v 23:13
ladyk
Ahoj za nás tam ještě věž stála a mrznul jsem tam každý druhý den.Měli jsme tam tajně rádio,tak jsem znal snad všechn pořady na radiožurnálu nazpaměť.Nic jiného jsme na tom křápu nechytli
21. listopadu 2011 v 17:10
elva
Zdravím
Máte pravdu s Očkovičem,byl po Fodoru velitelem roty.Fodor se udajně stal velitelem autoparku.Není se co divit,když jsme řeklil inžinýru útvaru co vymyslel,tak nás prosil ať
to nikde neříkáme.Technicky byl uplně v pr... .Basák za nás byl podprapora a taky to byl pěkný týpek.Dolánky vypadali taky trochu jinak.Dipol co je u přechodu za nás nebyl,jen se o něm uvažovalo a taky zmizela hlídací věž.Jak hlásili kluci po našem odchodu do civilu, že jede GAZ to nevím.Za nás tuto ppovinnost,zvlášť ráno měl druhý pomocník dozorčího.Technika na sále byla také trochu jiná-starší.Naše vzpomínky budou asi nejbliž k sobě,protože máme od sebe nejmenší posun času ve službě na Dolánjách. Rok1978-1980 mé služby je nejblíže Vašemu roku služby.Neuvědomil jsem si posun ročníků a to znamená,že kluci co nás střídali,když jsme jeli do civilu asi byli vaši supráci.
20. listopadu 2011 v 17:34
Martin Hedvik
Zdravím,jméno Fodor si pamatuji,ale jako velitel byl pravděpodobně jménem Očkovič,již si to moc nepamatuji-přeci jen už pár let uteklo.Středisko měl na starosti/kontroly/ v praporčické hodnosti voák z pov. jménem Basák.Zpět si jména nepamatuji,jen ročáky-Gross,Ostrčilík,Líska,Krušina,Kohůt.Za nás ještě vše bylo v dost dobrém-čistém stavu.Starali jsme se o to hodně-i strop v bunkru jsme myli saponem.V létě jsem rád sedával na bunkru,usrkával svou devátou kávu od rána a pokuřoval cigarety DS /duresky/ a vzpomínal na civil.Jo,jo kde ty časy jsou!
20. listopadu 2011 v 12:25
elva
Zdravím.Na Dolánkách jsem byl v rocích1978 až1980.p.M.Hedvík by mohl znát některé naše mladé,popřípadě i lampasáky ,kteří se za mé ery vyskytovali na Dolánkách a na letišti.Za mého pusobení tam naší rotě velel Šaňo Fodor /naskutečný vůl/.Byl ještě za Vaší služby velitelem roty? Zajimalo by mě jestli zůstal stejným volem i když se lampasák nemůže změnit.
<< na začátek | < předchozí   | ... 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | ... |   další > | na konec >>